Keď si mukel vo svete čarodejníkov.

Zdravím, deti moje! Ako sa máte? Ja trošku mierne naponáhlo, ale žijem. Povedzme, že maturitný ročník začal pekne zhurta a ja neviem, čo robiť skôr. Plakať, alebo sa modliť, takže  namiesto toho hrám novú RPG-čku o Shadowhunters . (A týmto vám chcem naznačiť, aby ste sa k moje závislosti pridali, lebo stále môžete :D ) a neustále pozerám trailer na Fallen (Lebo môžem a lebo vždy, keď to vidím, chce sa mi plakať, lebo po toľkom čakaní a sklamaniach, je toto ako balzam na moju dušu.)

Ale toto nie je článok o mojom živote. Teda z časti áno, ale ide skôr o tak trochu tematický článok. Myslím si, že názov aj dostatočne napovedá o čom to bude.

Skôr ako začnem, by som rada povedala, že séria Harry Potter je zrejme naozaj - ale naozaj - dobrá, ak ju čítalo také množstvo ľudí . Nehovoriac o fanúšikovskej základni, ktorú celá séria má. J.K. Rowlingová určite vytvorila úžasný svet, ktorý stoji za chválu a všetku to pozornosť.  Aleeee, let´s be honest here.



Pokiaľ vás kniha neoslovila, alebo ste nečítali knihy (A dokonca nevideli filmy. Áno, aj takí ľudia sú), tak je pre vás celý ten rozruch okolo HP divný a takpovediac nepochopiteľný. Ak do toho zapletieme niekoho, kto je fanúšikom celým srdcom aj dušou a bude sa vás snažiť presvedčiť o tom, že ste jeho bohyni  obľúbenej spisovateľke jednoducho nedali naozajstnú šancu a nie je možné, aby ste čítali knihy a nezamilovali ste si ich, či jednoducho nemáte čitateľský vkus, ide o horror. A skúste mi povedať, ak ste na tom ako ja, že niekoho takého nepoznáte. Neuverím vám. Jednoducho nie.



,,Ako je možné že si to nečítala? /Nepáčilo sa ti to? “ Ste asi za svoj život počuli snáď toľko krát, že by ste to ani nevedeli spočítať, a keby vám zakaždým dal niekto euro pri tejto otázke,  tak ste už bohatší ako Christian Grey a máte 10 helikoptér a 123 jácht.  Raz som riešila životnú dilemu. Ako zahnať nudu na prázdninách. Mala som dve možnosti- buď Harry, alebo Denníky princeznej. Ak ma dobre poznáte, tak veľmi dobre viete, čo som si vybrala. Neľutujem to, lebo viem, že ak by som začala s HP, tak nezačnem tak čítať. Som dievča vychované na bábikách, telenovelách a šaty by som nosila 24/7, 365 dní v roku a rozmaznanosť bola moje druhé meno a romantika je tretie.  Ak by som začala čítať HP, asi by som tú knihu hodila o stenu po desiatich stranách. Filmy mám rada, teda nepúšťam si ich večer len tak z nudy, ale keď ich markíza púšťa( lebo je to pre nich nový Winnetou a treba ich púšťať 4 krát do roka), tak si ich rada pozriem. Ale tam to končí.
Musíme si priznať, že Harry je takpovediac už klasická literatúra. Je to jedna z najpredávanejších sérií sveta, ale to neznamená, že všetci jej podľahli, alebo ju čítali. Koľkí z vás čítali celú Bibliu? Číslo predaných kusov u mňa jednoducho neznamená, že si to musím prečítať, alebo že by som to mala milovať.


Ak ste na tom ako ja, tak ste asi obklopení ľuďmi, ktorí to čítali a vždy sa o tom radi bavia. A vy tam len sedíte, jedným uchom počúvať ich teórie, pozeráte na mobil, preskakujete články, kde  Rowlingová hovorí, prečo sa táto postava chovala takto a takto. Sem tam kývnete hlavou, že akože tušíte o čom hovoria a potom sa zas zamyslíte nad niečím iným. A potom si vás všimnú. A začnú otázky: Do akého domu (aj my to tak nazývame? Alebo je to fakulta? ) patríš?  Pre vlastne dobro, by ste asi mali niečo povedať, ale skôr ako odpoviete, tak asi si uvedomíte, že si pamätáte len Chrabromil a Slizolin- vo filme totižto o tých zvyšných ani poriadne nehovoria- takže buď poviete, že ste v jednom z týchto dvoch, alebo poviete, že ani do jedného. V tom na rad asi príde otázka: To si akože od 11stich nečakal/a na list z Rokfortu?  Hm, vlastne nie. Čakala som na nový Barbie film, ale to by som ako 11 ročná nepriznala, lebo som veľké dievča v začiatkoch puberty, duuuh.  A taktiež nechápete ten nárek, že ten list ešte neprišiel. Si ho vytlač, je na internete a potom sa skús rozbehnúť oproti múru na vlakovej stanici. Možno sa to podarí, aj keď máš 20. Reakcia fanúšika na tvoju odpoveď môže byť rôznorodá. Ten, ktorý to tak neprežíva, sa možno aj zasmeje. Niekto ti povie, že to nemôžeš pochopiť  (zas a znova), alebo povie to jedno jediné slovo: ,,Mukel.“ A vy neviete čo skôr:  pretočiť očami, alebo daného ovaliť, či to jednoducho ignorovať.  A možno začnete rozmýšľať, či niekoho posadol démon a teraz hovorí nejakým jeho rodným jazykom.


 Pýtate sa samých seba, preboha, prečo? No tak som to nečítala nooooo. Moj horcrux je Nokia 3310, môj patronus je asi Jennifer Lawrence a o tej hre, kde sa lieta na metlách moc neviem. Ale opýtam sa mojej profesorky, tá o lietaní na metle vie veľa, tak možno mi to vysvetlí. Áno,  mala som skvelé detstvo, mám dobrý čitateľský vkus a fráza Always ma neprivádza k slzám (teda ak potrebujem Always , tak plačem bolesťou, ale nah) . Hej viem, že bola otvorená nejaká nová škola, mám totižto FB, ktorý tým bol zaplavený. Nie, neminula som 5165745 eur na 3 nové edície, ktoré vyšli tento mesiac a na tie ostatné z minulého roka a ani som si nekúpila šál mojej fakulty , nemám kúzelný kúsok konára,  za ktorý by som dala peniaze a ani nemám nič so znakom tých darov smrti, či ako sa to volá. To má byť akože Harry Potterr go? A čo budem naháňať? Obrovské hady, alebo pavúky? Néé, nechcem to čítať. Nieee, nemyslím si, že budem na tom závislá. Nieee, neurobíš mi službu, ak mi to budeš nútiť. Stop! Stop! STOP ja už nechcem!  

Tak to jednoducho je. Nech sa ma na niečo takéto opýtate, už asi ani nemožno odpovedať inak než ironicky.  A ako sa toto opakuje a opakuje, k celému tomuto ošiaľu si začnete budovať taký menší odpor.  Ale niektorí ľudia jednoducho neprestanú. Harry je pre nich náboženstvo, nepríde im smiešne nič, čo Harryho nejako paroduje a podobne. Boh preto žehnaj všetkých normálnych fanúšikov, ktorí chápu rôznorodosť osobitného čitateľského vkusu a nesnažia sa vás presvedčiť, že výber vašej obľúbenej série či knihy je zlý, lebo to nenapísala Rowlingová. (Ktorá je mimochodom podľa mňa nenásytná a asi sa v peniazoch už aj kúpe, keďže nejako nevie prestať písať o tom istom a presunúť sa k niečomu inému a dobre vie, že fanúšikovia nikdy nič nové neodmietnu a zaplatia aj za napodobeninu Harryho obličky) a chápu, že z postáv poznáte asi len hlavnú trojku, toho čo opeknel, tu ružovú sadistku, Malfoya a Voldemorda ! OH a ešte Snape a Santa Dumbledore


Taaak. Viem, že v tom nie som sama, že vás tu pár je, ktorí sa cítia rovnako a točia očami vždy, keď vidia v kníhkupectve novú HP knihu a podobne. Musíme zostať silní. Je nás viac, ako by ste mysleli.
A pre vás fanúšikov: Nechcela som vás uraziť, nie všetci ste psycho a dúfam, že aj vy ste sa počas čítania pobavili (rovnako ako všetci ostatní)

Zatiaľ sa majte koťátka. Čoskoro sa začnú diať veci a chcem, aby ste boli pripravení!