Lauren Kate-Súženie

Takže som sa zadívala na moju súkromnú knižnicu a tak ma napadlo že vám sem napíšem recenziu . A o čom bude ? No predsa o pokračovaní knihy Pád od Lauren Kate!
Autor:Lauren Kate
Originálny názov: Torment
Diel: druhý
Filmové spracovenie: Možno
Jazyk: SJ/ ČJ
Anotácia ku knihe Súženie : Peklo na zemi. To prežíva Luce, keď nemôže byť so svojím padlým anjelom Danielom. Trvalo večnosť, kým sa znova našli, a on jej teraz vraví, že musí odísť. Len na tak dlho, kým nechytí Vyhnancov – nesmrteľných, čo ju chcú zabiť. Daniel ukryje Luce na Shoreline, škole, ktorá sa nachádza na skalnatom kalifornskom pobreží a navštevujú ju nezvyčajne nadaní študenti – nefilimovia, potomkovia padlých anjelov a ľudí.

Tu sa Luce dozvie, čo sú tiene a ako s ich pomocou môže nazrieť do svojich minulých životov. No čím viac sa Luce dozvedá, tým väčšmi podozrieva Daniela, že jej neprezradil všetko. Čosi skrýva – čosi nebezpečné. Čo ak nie je pravda to, čo jej Daniel povedal o minulosti? Čo ak je Luce v skutočnosti súdené byť s niekým iným?

Po strhujúcom konci ktorý sa odohral v knihe Pád sa presúvame na novú školu.  Luce konečne pozná pravdu a stále žije- to však prináša ďalšie a ešte viac nebezpečnejšie veci ako doteraz. A Daniel nemieni pripustiť aby sa jej niečo stalo, hlavne teraz, keď ide o všetko a už sa to nikdy nevráti. Preto Luce odchádza na Shoreline, školu ktorá ju ma ochrániť a aj pomôcť jej získať informácie o svete, v ktorom sa pohybuje. A aj keď je obklopená ľuďmi cíti sa sama, lebo on je preč a snaží sa ju chrániť. Shoreline je škola pre deti anjelov a ľudí takzvaných Nefilimov  (nefilou?), ktorý ,ako sa zdá, vedia o jej živote a kliatbe viac ako ona. A ako sa Luce dostáva k novým informácia prichádzajú obavy, či je tak spravené. Či naozaj patrí k Danielovi ako si myslela. A nebezpečenstvo si vás nájde aj na chránenom mieste...Takže už nikto nie je v bezpečí.

Ako som povedala v recenzií na prvý diel, Luce sa každou knihou vyvíja ku predu. V tejto knihe sa učí nové veci, ktoré jej pomôžu pomaly odhaľovať jej minulosť. A však s novými informáciami a spomienkami prichádzajú aj otázky a pochybnosti. Je pravda, že v tejto knihe mi jej správanie prekážalo ako v žiadnej inej knihe z tejto série. Neviem čím to presne je, ale tak to jednoducho je. 
Ak si spomínate, taktiež som povedala, že každou knihou pribudne nejaká tá postava. Keďže je to zasa škola, je nám jasné že sa tam bude pohybovať veľa nových postáv ale ja by som vám radila zapamätať si hlavne Shelby a Milesa.  Shelby nezanechá veľmi dobrý dojem. Opovrhuje tým , čo sa okolo Luce deje a dáva jej to dostatočne najavo a však ako dni idú stanú sa z nič priateľky. Naopak Miles zanechá veľmi dobrý prvý dojem. Myslela som si ž to bude fajn chalan a bude luce dobrý kamarát...ale de žee)§ On po nej vypálil! A tam celý ten dobrý dojem vyprchal. A prečo nespomínam Daniela? Lebo sa knihe vyskytuje fakt minimálne a navyše sa vždy pohádajú, takže z jeho návštevy som nemala toľko radosti ako by som chcela. V príbehu sa mihnú všetci padlí anjeli, ktorých som vám spomínala, že budú až do konca. Prípadne sa tam mihne nejaká  iná postava z predošlej knihy . Ale povedala by som že najväčšou novinkou sú vyvrženci, ktorý narobia na konci ešte len pohromu

Práve druhý diel mi prišiel ako najslabší z celej série. Neviem čím to presne je. Možno tým, že je tam tak  málo Daniela alebo že sa do ich vzťahu stará zasa niekto iný. Netvrdím, že kniha nemala dobe časti, ale viem, že som do knihy nebola zažraná ako do prvého dielu.

Takže odporúčam sa aby ste sa cez tento diel prekusali a nevzdali to :)







Žiadne komentáre